مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1394/02/06 - 07:30
  • - تعداد بازدید: 438
  • - تعداد بازدید کنندگان: 438
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

آقاي دکتر جاودان سخنران پيش از خطبه نماز جمعه 94/2/4 کن

جناب آقاي دکتر غلامعلي جاودان رييس محترم مرکز بهداشت شمال غرب تهران سخنراني را در چهارمين روز هفته سلامت با عنوان «سلامت، آموزش همگاني و خودمراقبتي» پيرامون اهميت و جايگاه سلامت و نقش همکاري هاي بين بخشي در ارتقاي سلامت جامعه در جمع نمازگزاران بيان نمودند .

294924.mp3 آقاي دکتر جاودان سخنران پيش از خطبه نماز جمعه 94/2/4 کن


به گزارش روابط عمومي مرکز  روز 7 آوريل برابر با 18 فروردين ماه «روز جهاني بهداشت» نام گرفته است و همه ساله

برنامه هايي در گراميداشت اين روز در سراسر جهان برگزار مي شود. اما با توجه به اهميت «سلامتي» در زندگي آحاد جامعه و نقشي که انسان سالم مي تواند در شکل دهي جامعه سالم داشته باشد، تعيين زمان بيشتر از يک روز براي گراميداشت

 برنامه هاي مرتبط با سلامت و تکريم فعاليت هاي دست اندرکاران عرص? بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است. هفته سلامت همه ساله به منظور جلب مشارکت همکاري هاي بين بخشي و دستگاه هاي مرتبط با سلامت مردم، فرهنگ سازي و اطلاع رساني در راستاي ارتقاي سلامت و تأکيد بر اصلاح روش هاي زندگي براي تأمين سلامتي مردم و به ويژه با موضوع «شعار سال» ، جلب مشارکت مردم و همکاري عمومي در راستاي توجه به نقش سلامت و پيشگيري براي داشتن جامعه اي سالم و برجسته سازي موفقيت ها و دستاوردهاي حوز? سلامت و بيان چالش هاي موجود و انتظارات برگزار مي شود.هفته سلامت امسال نيز با عنوان " عزم ملي براي دسترسي عادلانه به خدمات سلامت " از يکم تا هفتم ارديبهشت ماه در سراسر کشور برگزار مي شود .به همين منظور همزمان در سراسر کشور، روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي نيز سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه هفته گذشته در استان هابوده اند .  درهمين راستا در تاريخ 4/2/94 در پيش از خطبه نماز جمعه کن به امامت حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا  صالح نيا (امام جمعه کن)  جناب آقاي دکتر غلامعلي جاودان  رييس  محترم مرکز بهداشت شمال غرب تهران سخنراني  را در چهارمين روز هفته سلامت با عنوان «سلامت، آموزش همگاني و خودمراقبتي»  پيرامون اهميت و جايگاه سلامت و نقش همکاري هاي بين بخشي در ارتقاي سلامت جامعه در جمع نمازگزاران بيان نمودند . ايشان ضمن گراميداشت هفته سلامت و تاکيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري و اشارات و توصيه هاي ايشان بر موضوع جمعيت مطالبي را در خصوص تغييرات جمعيت جوان  و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» بيان نمودند و اذعان داشتند برخورداري کشور از يک نماي جوان و پر نشاط، يکي از مهم ترين شاخص ها و سرمايه هاي يک کشور است که

 مي تواند حرکت و پيشرفت کشور را سرعت بخشد. دکتر جاودان عنوان نمودند شرايطي بايد فراهم شود که بيمار نشويم . ايشان اين شرايط را شامل بهداشت آب و غذاي سالم و نحوه ي مصرف مواذ غذايي و ... دانستند و با اين توضيح که براي ايمني غذا از مزرعه تا سفره ، مراحل مختلفي از جمله توجه به سموم کشاورزي ، آب پاي درخت ، زمين کشاورزي و بسته بندي و غيره مطرح است ، براي سلامتي غذا سازمان هاي مختلفي را مي طلبد از جمله همکاران عزيز بنده که با بازديد از اماکن تهيه و توزيع مواد غذايي و کنترل هاي لازم و آزمايشات و غيره شرايط را براي دسترسي به غذاي سالم فراهم مي نمايند. ايشان با تاکيد بربحث سلامت روان و مسايل اجتماعي و فرهنگي جوانان و نوجوانان که از دغدغه هاي وزارت بهداشت است ، توجه خانواده ها  را به اين امر لازم دانستند . ايشان اذعان داشتند در خصوص سلامت باروري  و بهداشت خانواده با توجه به اهميتي که طبق فرموده ي بزرگان به خصوص مقام معظم رهبري در مورد تحقق باروري سالم در جامعه  مي باشد همکاران ما در مراکز بهداشتي درماني که در محلات مختلف شهر و روستا وجود دارند در خدمت خانواده هاي مختلف هستند و در زمينه کنترل بيماريها از جمله بيماريهاي قلبي عروقي ، ديابت ، فشار خون و غيره نيز در حد توان و حمايتي که از ما مي شود آموزش هاي لازم را ارايه مي نمايند.  وي در ادامه ضمن تقدير و تشکراز همکاري و حمايت هاي بي شائبه بخشداري کن و ساير مسوولين نهادهاي دولتي منطقه ، از تمامي کارکنان  مرکز تشکر و قدر داني نمود  و اظهار اميدواري نمودند که  انشاء ا.. با استعانت از خدواند متعال ودر  ظل توجهات حضرت  ولي عصر (عج ) بتوانيم به عنوان يک خدمتگزار بخشي از مشکلات بهداشت و درمان مردم منطقه  را برطرف نماييم . در ادامه حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا  صالح نيا در خطبه اول حلول ماه پربرکت رجب و آغاز فصل عبادت، مناجات، عشق ورزي به حضرت حق و شور معنوي را به نمازگزاران تبريک و تهنيت عرض نمودند و در خطبه دوم ضمن تبريک مجدد فرا رسيدن اين ماه پر فيض،  حملات وحشيانه و جنايتکارانه آل‌سعود عليه مردم مظلوم يمن را محکوم نمودند  و همچنين در خاتمه  از مسوولين نهادهاي دولتي بالاخص نيروي انتظامي منطقه و مردم شريف تشکر و قدر داني نمودند .



در طول زمان برگزاري نماز با شکوه جمعه کن تيم پزشکي و سلامت مرکز با همکاري سراي محله کن و همچنين با همت و تلاش آقايان دکتر مصطفي صاحب زاده معاون مرکز ،مهندس محمد زارعي و محمود موسوي وخانم ها مريم جهانگيري و سمانه اخوان و جمعي از همکاران پرتلاش  مرکز ، نسبت به اجراي طرح ويزيت رايگان ، مشاوره روان پزشکي  و غربالگري قند و فشارخون اقدام نمودند.


  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 294924
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings