شرح وظایف واحد گسترش
- تدوین برنامه پایش های فصلی واحد های تحت پوشش
- نظارت ،پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی واحدهای تحت پوشش (مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت)
- جمع بندی گزارش پایش های انجام شده از واحدهای ستادی و ارسال به واحدهای تحت پوشش پیگیری پسخوراند پایش های انجام شده از واحد های تحت پوشش و ارسال به واحد های ستادی
- مانیتورینگ روزانه و تحلیل پایش ها جهت بررسی میزان اثربخشی پایش ها و برطرف کردن مشکلات موجود
- برگزاری کمیته پایش
- تدوین عملکرد های فصلی ، سالیانه و مقایسه ای
- تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی
- استخراج اطلاعات جمعیتی و آمار عملکردی جهت محاسبه شاخص های بهداشتی ، تعیین نیازها و اولویتهای بهداشتی
- راه اندازی واحد های بهداشتی (بازدید از فضاهای معرفی شده توسط پیمانکاران جهت تطبیق با استانداردهای فضای فیزیکی)
- تعمیر و تجهیز واحدهای بهداشتی
- انجام مکاتبات پروژه های عمرانی
- محاسبه حقوق و پرداخت مبتنی بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی بر اساس آخرین دستورالعملهای ارسالی
- تنظیم قرارداد بیمه روستایی با تیم سلامت پزشک خانواده روستایی
- استقرار تیم سلامت پزشک خانواده روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی
- نظارت بر عملکرد تیم سلامت پزشک خانواده روستایی
- تشکیل کمیته بیمه روستایی و کارگاههای دستورالعمل پزشک خانواده روستایی
- تنظیم قرارداد با مراکز پاراکلینیک و داروخانه ها جهت افراد تحت پوشش طرح پزشک خانواده روستایی
- ارتقا سطح آگاهی بهورزان خانه های بهداشت
- نظارت بر عملکرد بهورزان
- برگزاری آزمون های جامع بهورزی در پایان هر سال برای تیم سلامت
- نیاز سنجی آموزشی تیم سلامت و تشکیل کمیته های بازآموزی تیم سلامت
- برگزاری کلاسهای بازآموزی
- برگزاری آزمونهای آنلاین جهت تمدید دوره های آموزشی
- برگزاری آموزش و آزمون های بدو خدمت تیم سلامت
- نظارت بر اجرای جذب و آموزش رابطین سلامت
- برگزاری کمیته رابطین
- تقدیر از داوطلبان سلامت فعال در جشن های رابطین
- انتخاب مربی و رابط نمونه سالیانه
- جلب مشارکت های خیرین
- بررسی و به روز نمودن تشکیلات و طرح گسترش
- جذب نیروهای رسمی، طرحی، قراردادی و خرید خدمت
- نظارت مستمر بر توزیع وتعیین محل خدمت مشمولین طرح
- مدیریت اطلاعات نیروی انسانی
- نظارت بر فعالیت نیروی انسانی مراکز ارائه خدمات در قالب شرح وظایف مربوطه
- بررسی و تجزیه و تحلیل متناسب با بار مراجعه برای دریافت خدمات بهداشتی یا پرسنل مورد نیاز
- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تحت پوشش براساس ضوابط گسترش و اعلام به معاونت بهداشت
- جمع آوری اطلاعات آماری مورد نیاز در زمینه اشتغال نیروهای مختلف بهداشتی
- پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز
- نگهداری اطلاعات نیروی انسانی طبق آخرین تغییرات و جابه جایی در واحد ها
- پیش بینی نیاز مراکز به نیروی انسانی با توجه به طرح های توسعه و راه اندازی مراکز جدید
- اعلام نظر در خصوص انتقال و ماموریت نیروها
- به روز رسانی اطلاعات ساختاری سامانه سینا
- ایجاد کاربری برای نیروهای واحدهای تحت پوشش
- بررسی و برطرف کردن مشکلات سامانه سینا
- گزارش مشکلات سامانه سینا به معاونت بهداشت
- برگزاری کلاس های آموزش سامانه سینا
- رسیدگی به شکایات در خصوص مغایرت های ثبت واکسن
- استخراج آمار جهت تحلیل وضعیت موجود
- استخراج عملکرد نیروها جهت پرداختهای مبتنی بر عملکرد و پرداخت های بخش خصوصی
- برگزاری استعلام بها و تمدید قرارداد با بخش خصوصی
- صدور اخطار برای واحدهایی که عملکرد ضعیف دارند
- نظارت براجرای مفاد قراردادهای بخش خصوصی
شرح وظایف دارویی:
برنامه ریزی جهت ارتقاء فرآیند های واحد
تشکیل جلسات هماهنگی با پزشکان و مسئولین دارویی مراکز و پایگاه های تحت پوشش به منظور افزایش آگاهی پرسنل در انجام وظایف محوله
آگاهی کامل از موجودی و وضعیت انبار
آگاهی و آشنایی کامل با دستورالعمل ها و استاندارد های مربوطه
بررسی مشکلات موجود و ارائه راه حل های مناسب جهت رفع موانع و در صورت ضرورت ارجاع آن به مسئولین مافوق
نظارت بر نحوه عملکرد خرید و توزیع اقلام و تجهیزات طبق دستورالعمل مربوطه
نظارت بر نحوه انبار گردانی
سرپرستی و نظارت بر تهیه آمار و گزارش ها
پایش و نظارت برفعالیت مراکز و پایگاه های بهداشتی
جمعآوری آمارسه ماهه دارویی ( اقلام بهداشتی، داروهای سل و داروهای ایدز) و ارسال آن به معاونت بهداشتی
کنترل لیست نیاز ارسالی از مراکز با آمار های سه ماهه و ارسال آن به انبار دارویی جهت توزیع اقلام بهداشتی، درمانی ، داروهای بیماری های واگیر و غیر واگیر، اقلام هایپو تیروئیدی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی
تهیه نامه خرید شربت متادون ( ماهیانه) و هماهنگی با کار پرداز جهت تحویل متادون از معاونت غذا و دارو، جهت کلینیک مثلثی مشاوره 12 فروردین
تهیه برنامه جامع عملیاتی در ابتدای سال و ارسال آن به واحد گسترش
تهیه و ارسال گزارش عملکرد سه ماهه ، شش ماهه ، نه ماهه و سالانه به واحد دارویی معاونت بهداشتی
تهیه لیست موجودی کلیه اقلام ( بهداشتی، دارویی، هایپو تیروئیدی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی ) و ثبت آن ها در لیست های انبار گردانی
ب - شرح وظایف انبار دار :
صدور حواله در سیستم نرم افزاری
تنظیم در خواست های خرید
بررسی پیش فاکتور ها و اعلام موافقت به شرکت ها
صدور قبض های انبار در سیستم نرم افزاری
انبار گردانی سه ماهه و سالیانه و بررسی تاریخ اعتبار داروها
توزیع کلیه اقلام موجود در انبار
کنترل امحاء داروهای تاریخ گذشته