مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1398/12/12 - 05:10
  • - تعداد بازدید: 28
  • - تعداد بازدید کنندگان: 28
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اطلاعيه ممنوع بودن تعطيلي مطبها و موسسات پزشکي

295771.mp3 اطلاعيه ممنوع بودن تعطيلي مطبها و موسسات پزشکي
   با توجه به بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت و با توجه به اهميت پذيرش و  انجام اقدامات پيشگيري تشخيصي و درماني بيماران مشکوک به کرونا به اطلاع کليه موسسات پزشکي و واحد هاي درماني و پزشکان محترم رسانيده ميشود که :


  1. کليه موسسات پزشکي و واحد هاي درماني ازجمله درمانگاهها مطابق با ساعات فعاليت مندرج در پروانه بهره برداري و مطب پزشکان بر اساس ساعات اعلامي به سازمان نظام پزشکي و معاونت  درمان آن دانشگاه طبق روال جاري فعاليت نمايند و هرگونه تعطيلي موسسات پزشکي و مطب پزشکان تخلف محسوب گرديده و معاونت درمان  موظف به پيگيري و اعمال مقررات مطابق  قانون تعزيرات حکومتي د ر امور بهداشتي ،درماني و ساير ظرفيتهاي قانوني  مي باشد.

  2. هرگونه خودداري از پذيرش بيماران مشکوک به کرونا مشمول قانون مجازات خودداري از کمک به مصدومين و رفع مخاطرات جاني مصوب 1354 و قانون تعزيرات حکومتي مي باشد.

  3. بيمارستانها و مراکز درماني دولتي موظف به بکارگيري از کليه نيروهاي در اختيار اعم از رسمي- قراردادي، شرکتي و ...( بدون اعمال استثناء) بوده و از آن حوزه انتظار مي رود به روند مزبور نظارت دقيق داشته و با موارد مغاير، مطابق ماده 32 آئين نامه تاسيس بيمارستانها برخورد گردد.

  4. بيمارستانهاي معين بيماران کرونايي موظف به جداسازي بيماران در مرحله ترياژ و بستري موقت و اجراي ضوابط ايزولاسيون براساس پروتکل هاي ابلاغي مي باشند.

  5. براساس ماده 12 آيين نامه انتظامي رسيدگي به تخلفات صنفي و حرفه اي شاغلين حرفه پزشکي و وابسته در سازمان نظام پزشکي جمهوري اسلامي ايران شاغلين حرفه پزشکي و وابسته مکلفند در مواقعي که به منظور پيشگيري از بيماريهاي واگير و يا در هنگام بروز بحران و سوانح از سوي سازمان نظام پزشکي و يا مراجع قانوني ذي ربط اعلام مي شود همکاري ممکن و لازم را معمول دارند. بر اين اساس با توجه به وضعيت موجود کليه مطب هاي متخصصين عفوني و داخلي و همچنين پزشکان عمومي مي بايستي از تعطيلي مطب خود خودداري و با توجه به در پيش بودن ايام تعطيلات نوروزي هماهنگي هاي لازم با دانشگاههاي علوم پزشکي را در جهت زمانبندي تعطيلات مطب خود به عمل آورند.

  6. با توجه به اهميت نظارت بر رعايت پروتکل هاي اعلامي انتظار مي رود کليه موسسات و واحدهاي درماني با بازرسان اعزامي نهايت همکاري را به عمل آورند. بديهي است تخصيص منابع و اعتبارات منوط به همکاري لازم با بازرسان اعزامي و تکميل اطلاعات درخواستي مي باشد.

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 295771
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings