مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1400/01/14 - 07:38
  • - تعداد بازدید: 30
  • - تعداد بازدید کنندگان: 30
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

افزايش موارد ابتلاي خانوادگي کرونا و شمار بيماران بدحال در تهران

295897.mp3 افزايش موارد ابتلاي خانوادگي کرونا و شمار بيماران بدحال در تهران
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران، با بيان اينکه ديد و بازديد نوروزي عامل موثري در افزايش ابتلاي خانوادگي به کرونا بوده است،‌ گفت: از طرفي بروز موج چهارم کرونا وابسته به حجم سفرهاي صورت گرفته است. همچنان نگران هستيم اما اگر با شرايط خوبي از هفته سوم و چهارم فروردين گذر کنيم شرايط مساعدتر خواهد شد.
دکتر نادر توکلي با اشاره به افزايش بار مراجعه بيماران مبتلا به کرونا به بيمارستان‌ها در هفته اول فرودين ماه، گفت: در هفته دوم اوضاع اندکي آرام تر بود اما اکنون نسبت به هفته سوم فروردين ماه نگران هستيم زيرا برگشت مسافران نوروزي را هم داريم. اين شرايط در حالي است که ميزان تعداد مراجعه بيماران سرپايي به بيمارستان‌هاي استان تهران افزايش يافته است. همچنين ميزان مرگ و ميرها در هفته اول فروردين ماه نيز نسبت به هفته دوم و سوم اسفند افزايشي شد که بخشي از علت آن را مي‌توان در شلوغي‌ها و افزايش تردد در نيمه دوم اسفند جست.
وي با تاکيد بر اينکه بيماراني که درحال حاضر به بيمارستان‌هاي تهران مراجعه مي‌کنند بدحال‌تر هستند، اظهار کرد: فاصله زماني ابتلا و بدحال‌تر شدن بيماران کاهش يافته است و لازم است اگر تست افراد مثبت شد و علائم گسترده‌اي از بيماري را داشتند به مراکز درماني مراجعه کنند تا خدمات لازم بر اساس مرحله بيماري توسط پزشک به آنها ارائه شود.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با بيان اينکه به نظر مي رسد سوش غالب ويروس کرونا در کشور تغيير کرده باشد، تصريح کرد: البته مطالعه کاملي نداريم اما به نظر مي رسد بيماران بدحال تر شده‌اند و درگيري در اطفال نيز افزايش يافته است البته خوشبختانه مرگ و مير در کودکان به همان نسبت افزايش نيافته است؛ در شرايط فعلي کودکان معمولا علائم گوارشي بيشتري را تجربه مي‌کنند و اسهال مقاوم به درمان و تب‌هاي بالا در اطفال غالب است.
به گفته وي هنوز مطالعه ثابت شده‌ مبني بر ورود انواع ديگر ويروس جهش يافته کرونا به کشور نداريم.
توکلي بروز موج چهارم کرونا را وابسته به حجم سفرهاي صورت گرفته دانست و ادامه داد: نگراني‌هاي ما به قوت خود باقي است اما اگر با شرايط خوبي از هفته سوم و چهارم فروردين گذر کنيم شرايط مساعدتر خواهد شد يعني به مرحله‌اي مي رسيم که نگراني‌ها کاهش مي يابد زيرا به موازات شرايط موجود واکسيناسيون هم گسترش مي‌يابد و مي‌توان به ايمني جمعي اميدوارتر بود.
وي با اشاره به اينکه فعلا نگراني براي تجهيزات بيمارستاني وجود ندارد، افزود: بيشتر نگران پر شدن ظرفيت تخت‌هاي بخش هاي ويژه هستيم. از هفته آينده بيمارستان‌ها زير بار بيماران الکتيو و غير کوويد هم خواهند رفت و همين موضوع باعث نگراني ما است.
وي با اشاره به تاثير ديد و بازديدهاي نوروزي، گفت: الان در دو هفته اخير تقريبا اکثر بستري‌هاي ما در بيمارستان به شکل خانوادگي بوده است که اين وضعيت شرايط را براي افراد سالمند خانواده و افراد داراي بيماري زمينه‌اي پرخطر مي‌کند.
وي با بيان اينکه درمجموع محدوديت‌هاي تردد شبانه در تهران تاثيرات خوبي داشته است،‌ تاکيد کرد: گرچه اين موضوع در اسفندماه به درستي رعايت نشد اما اين فرهنگسازي صورت گرفت که مردم پس از ساعت ? شب کمتر به تردد غير ضروري بپردازند تا از احتمال انتقال کرونا به سايرين کاسته شود. با توجه به وضعيت بيماري در استان پس از تعطيلات نوروز ممکن است در ستاد استاني به اين سمت برويم که براي اداره‌ها و رفت و آمد درون شهري پيشنهادات ويژه‌اي مطرح کنيم که هنوز در دست بررسي است.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به نزديکي به ماه مبارک رمضان، بيان کرد: قاعدتا مراسمي به اشکال رسمي و بزرگ برگزار نمي‌شود و ما هم پيش‌بيني مي‌کنيم امسال هم مانند سال قبل باهمکاري و همراهي مردم ماه رمضان آرامي را سپري کنيم.
منبع: ايسنا
  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 295897
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings