مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1393/02/07 - 07:30
  • - تعداد بازدید: 778
  • - تعداد بازدید کنندگان: 778
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

تبريک به مناسبت روز جهاني ايمني و بهداشت کار

تبريک به مناسبت روز جهاني ايمني و بهداشت کار

294798.mp3 تبريک به مناسبت روز جهاني ايمني و بهداشت کار


متن سازمان بين المللي کار در روز جهاني ايمني و بهداشت کار در روز 28 آوريل سال 2013



سازمان بين المللي کار جشن روز جهاني ايمني و بهداشت کار را در روز 28 آوريل در راستاي ترويج پيشگيري از حوادث ناشي از کار و بيماري در سطح جهان سازماندهي مي کند. هدف اين کمپين بالا بردن آگاهي به منظور جلب توجه بين المللي در روندهاي در حال ظهور در زمينه ايمني و بهداشت حرفه اي و بزرگي آسيب هاي مرتبط با کار، بيماري ها و مرگ و مير در سراسر جهان است.



28 آوريل همچنين روزي است که در آن جنبش جهاني در جهت بزرگداشت بين المللي براي کارگران جان باخته و مجروح حاصل از حوادث و به افتخار قربانيان حوادث ناشي از کار و بيماري ها و سازماندهي اين موضوع در سراسر جهان است.



روز جهاني ايمني و بهداشت در محل کار بخشي جدايي ناپذير از استراتژي جهاني ايمني و سلامت شغلي سازمان بين المللي کار است و باعث ايجاد ايمني پيشگيرانه و فرهنگ جهاني بهداشت براي همه ذينفعان اين مقوله است. در بسياري از نقاط جهان، مقامات ملي، اتحاديه هاي کارگري، سازمان هاي کارفرمايان و دست اندرکاران ايمني و بهداشت براي جشن گرفتن اين تاريخ سازماندهي مي کنند. ما نيز از شما براي پيوستن به ما در بزرگداشت اين روز مهم و به اشتراک گذاري فعاليت هايتان با ما دعوت مي کنيم.



 



به بهانه روز بهداشت حرفه اي:



ارايه سياست ها و برنامه هاي مناسب ملي جهت ارتقاء رشد يک فرهنگ امري بديهي است . دبير کل ILOدر اين باره مي گويد :(( نبايد تصور کنيم که حادثه و بيماري جزو لاينفک زندگي محسوب مي شود مي توان از بروز مرگ ها حوادث با ارائه سياست ها و برنامه هاي مناسب ملي جهت سالم تر و امن تر ساختن محيط هاي کاري براي همگان از اين برنامه وسياست ها حمايت کنيم .



سازمان بين المللي کار جزوه اي منتشر کرده است . در اين جزوه آمده است ضرر اقتصادي ناشي از شرايط نا مناسب کاري سالانه بالغ بر 25/1 تريليون دلار آمريکا مي شود.



آمارهاي سازمان هاي بين المللي کار ميگويد حوادث و بيماري هاي مرتبط با محيط کار سالانه دو ميليون نفر در جهان را به کام مرگ مي فرستد و ضرر هاي اقتصادي معادل 000،250،7 ميليون دلار ،25،1 تريليون دلار آمريکا به بار مي آورد . برنامه هاي در نظر گرفته شده براي بزرگداشت اين روز شامل برگزاري سمپوزيومي در ليما ، پايتخت پرو ، انجام فعاليت هايي توسط کنگره اتحاديه کارگري انگلستان برنامه مشترک سازمان بين المللي کار و موسسه بهداشت و ايمني شغل و محيط زيست کارگران آسيا و بانکوک پايتخت تايلند و برگزاري مراسمي در سائوپولوي برزيل به منظور تاکيد بر ارزش جلوگيري از بروز حوادث و بيماري ها در محيط کار است.



سازمان بين المللي کار مي گويد برآورد اين سازمان بر اساس محاسبه است که مشخص مي کند ضرر حوادث و بيماري هاي مرتبط با محيط کار سالانه حدود 4 درصد توليد ناخالص داخلي در سطح جهان مي باشد.



هر روز حدود 5000 يا سالانه 2 ميليون نفر در اثر بيماري ها و حوادث مرتبط با محيط جان خود را از دست مي دهند . بعلاوه هر سال براي کارگران سراسر جهان 270 ميليون حادثه شغلي روي مي دهدکه 355 هزار مورد آن منجر به مرگ مي شود و 160 ميليون مورد آن بيماري هاي شغلي است و البته هر سال حدود 12 هزار کودک کارگر بي گناه در اثر حوادث ناشي از کار به کام مرگ مي روند.



مزايا و منافع روند پيشگيري از حادثه و بيماري هاي شغلي و نيز بهبود عملکرد تجاري ناشي از پيشگيري ثابت شده است.



 


  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 294798
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings