مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1393/11/10 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 502
  • - تعداد بازدید کنندگان: 502
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ديدار رهبر انقلاب به مناسبت هفته وحدت

وحدت، مهمترين اولويت امروز دنياي اسلام (????/??/?? - ??:??)

294894.mp3 ديدار رهبر انقلاب به مناسبت هفته وحدت


در خجسته عيد ميلاد پربرکت نبي مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار قشرهاي مختلف مردم، مسئولان لشکري و کشوري، علما و انديشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي و سفيران کشورهاي اسلامي، «وحدت» را، درس بزرگ پيامبر خاتم و نياز مبرم امت اسلام خواندند و تأکيد کردند: تجليل از رسول ختمي مرتبت نبايد به حرف و سخن محدود شود بلکه تلاش براي تحقق پيام هاي وحدت بخش آن حضرت، بايد مهمترين اولويت کشورهاي اسلامي و ملتهاي مسلمان باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک دو مناسبت گرانقدر اين روز عزيز، ميلاد پيامبر اسلام را ميلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند و خاطرنشان کردند: در تحقق اين مفاهيم عميق و سعادت بخش، وظيفه مسئولان، سياستمداران، علما و نخبگان کشورهاي اسلامي، بسيار سنگين تر است.

ايشان با ابراز تأسف عميق از موفقيت طرحهاي تفرقه انگيز دشمنان اسلام تأکيد کردند: اگر ملتهاي مسلمان با اين امکانات عظيم و ويژگيهاي منحصر بفرد، نه در جزئيات بلکه در جهت گيريهاي کلي همدل و همزبان شوند، ترقي و تعالي امت اسلامي تضمين مي شود و انعکاس جهاني وحدت و همزباني دنياي اسلام، مايه «شرف، آبرو و عظمت پيامبر اسلام» خواهد شد.

رهبر انقلاب، نماز پرشکوه ملتهاي مسلمان در عيد فطر و اجتماع عظيم حج را دو نمونه از هم جهتي عزت بخش امت اسلام برشمردند و افزودند: در اربعين حسيني امسال نيز، ميليونها مسلمان که اهل تسنن نيز در ميان آنها بودند حادثه اي عظيم و عجيب آفريدند که انعکاس جهاني آن، به عنوان بزرگترين گردهمايي مسلمانان جهان، زمينه ساز افتخار و عظمت دنياي اسلام شد.

ايشان در همين زمينه از دولت، ملت و عشاير عراق به علت فداکاري و بزرگواري در خدمت به زائران اربعين حسيني امسال، تشکر و قدرداني کردند.

رهبر انقلاب در تبيين عوامل ايجاد اتحاد دنياي اسلامي، پرهيز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شيعه و سني نسبت به يکديگر» را بسيار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسي و اطلاعاتي» غرب براي تفرقه افکني خاطرنشان کردند: آن تشيعي که باMI6 انگليس مرتبط است و آن تسنني که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پيامبرند.

حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري پرچمداري امام خميني (رض) در بحث وحدت اسلامي، به تلاشهاي بي‌وقفه جمهوري اسلامي در اين زمينه اشاره و خاطرنشان کردند: در ?? سال اخير کمکهاي ايران به برادران مسلمانان، غالباً به برادران اهل سنت بوده است و نظام اسلامي و ملت ايران با حمايت مستمر از ملت فلسطين و مردم کشورهاي منطقه، پايبندي عملي خود را به شعار وحدت، ثابت کرده است.

ايشان خطاب به سياستمداران، علما و روشنفکران جهان اسلام اين سؤال را مطرح کردند: هنگامي که زورگويان جهاني براي ايجاد اسلام هراسي و تخريب چهره نوراني اسلام، شدت مشغول فعاليتند، آيا سخنان تفرقه انگيز و تخريب متقابل چهره فرق اسلامي، خلاف حکمت و عقل و سياست نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي، تمرکز سياست خارجي برخي کشورهاي منطقه بر معارضه با ايران را اشتباهي بزرگ برشمردند و افزودند: برخلاف اين سياستهاي غيرعاقلانه، جمهوري اسلامي، همچنان سياست خارجي خود را بر مبناي دوستي و برادري با همه کشورهاي اسلامي از جمله دولتهاي منطقه، پيگيري برخواهد کرد.

ايشان همچنين ترويج پلوراليسم را برداشت غلط از قرآن کريم و متون اسلامي خواندند و افزودند: بر مبناي آيات صريح قرآن، اسلام، پلوراليسم را قبول ندارد.

رهبر انقلاب، تمرکز بر منافع امت اسلامي و وحدت دنياي اسلام را متضمن تأمين منافع تک تک کشورهاي اسلامي خواندند و تأکيد کردند: همه ما مسلمانان بايد با تکيه بر متون قرآن از جمله آيه شريفه «اشدّاء علي الکفار رحماء بينهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهيونيسم جهاني و در رأس آنها امريکا و دولت غاصب اسرائيل بايستيم و در ميان خود، مهربان و همراه و همدل باشيم.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، رئيس جمهور با تبريک ميلاد مبارک نبي مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: امروز دنياي اسلام بيش از هر زماني به سيره پيامبر (ص) و مهرباني و رحمت و گذشت و قانونگرايي و وحدت نيازمند است.

آقاي روحاني افزود: آنها که به ناروا به نام جهاد و دين و اسلام به آدم‌کشي و خشونت و افراط مي‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسير اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي قدم گذاشته‌اند.

رييس جمهور با بيان اينکه خشونت و تروريسم چه در کشورهاي منطقه و چه در اروپا و آمريکا محکوم است افزود: بسيار خرسنديم که مردم مسلمان منطقه از عراق و سوريه و لبنان و فلسطين گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط و خشونت و تروريسم ايستادگي مي کنند و هر روز پيروزي‌هاي نو بدست مي آورند.

آقاي روحاني تأکيد کرد: جمهوري اسلامي همچون هميشه حامي همه ملت هايي است که بر عليه تروريسم، قيام و ايستادگي مي کنند.

در پايان اين مراسم شماري از ميهمانان کنفرانس وحدت اسلامي از نزديک با رهبر معظم انقلاب ديدار کردند.


  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 294894
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings