مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1393/03/17 - 07:30
  • - تعداد بازدید: 509
  • - تعداد بازدید کنندگان: 509
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

ميلاد حضرت علي اکبر عليه السلام مبعث، عيد شکوفايي خوشبوترين گل هستي، و روز جوان مبارک.

ميلاد حضرت علي اکبر عليه السلام مبعث، عيد شکوفايي خوشبوترين گل هستي، و روز جوان مبارک.

294827.mp3 ميلاد حضرت علي اکبر عليه السلام مبعث، عيد شکوفايي خوشبوترين گل هستي، و روز جوان مبارک.


درباره علي اکبر عليه السلام

على اکبر عليه السلام ، بزرگ ترين پسر امام حسين عليه السلام بود که از نظر صورت و سيرت و سخن گفتن، به حدّى شبيه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله بود که هر کس شوق ديدار پيامبر صلى الله عليه و آله را داشت، به او مى نگريست، چنان که پدر بزرگوارش، طبق نقلى، هنگام رفتن وى به ميدان نبرد، فرمود:

خداوندا ! گواه باش که جوانى براى جنگ با آنان مى رود که شبيه ترين مردم به پيامبرت از جهت صورت و سيرت و سخن گفتن است و ما هرگاه مشتاق ديدار پيامبر تو مى شديم، به او نگاه مى کرديم .

على اکبر عليه السلام در واقعه عاشورا، از ارکان سپاه امام عليه السلام به شمار مى رفت. تأکيد او بر حق مدارى و دفاع از حق تا ايثار جان، هنگام شنيدن خبر به شهادت رسيدن خود در مسير کربلا از پدر بزرگوارش، اذان گفتن براى اقامه جماعت به امامت حسين عليه السلام در جريان برخورد سپاه حر با کاروان امام عليه السلام (1)، بر عهده گرفتن مسئوليت آب رسانى به خيمه ها در شب عاشورا و همچنين داوطلب شدن ايشان براى شهادت پيش از ديگر بنى هاشم، بنا بر نقل مشهور،(2) از ويژگى هاى اين فرزند برومند سيّدالشهدا عليه السلام است.(3)

در «زيارت ناحيه مقدّسه»، خطاب به او آمده است:

السّلام عليک يا أوّل قتيلٍ من نسل خير سليلٍ من سلالة إبراهيم الخليل، صلّى اللّه عليک و على أبيک، إذ قال فيک : قتل اللّه قوما قتلوک ، يا بنيّ ما أجرأهم على الرّحمن وعلى انتهاک حرمة الرّسول ! على الدّنيا بعدک العفا

سلام بر تو ، اى نخستين کشته از تبار بهترين بازمانده از نسل ابراهيم خليل ! درود خدا بر تو و بر پدرت، آن گاه که در باره ات فرمود: «خدا ، بکشد آن گروهى را که تو را کشت . پسرم ! چه جرئتى بر خداى مهربان کردند. و چه جسارتى در هتک حرمت پيامبر ! پس از تو ، خاک بر سر دنيا !»

 


  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 294827
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings