مرکز بهداشت شمال غرب
  • 1393/12/24 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 474
  • - تعداد بازدید کنندگان: 474
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کميته پيش بيني فعاليت هاي هفته سلامت در مرکز بهداشت شمال غرب تهران برگزار شد.

شعار سازمان جهاني بهداشت در سال 2015 " بهبود ايمني مواد غذايي از مزرعه تا بشقاب هميشه و همه جا " است و اظهار داشتند: از آنجايي که ايمني غذايي يک مسئوليت مشترک است سازمان جهاني بهداشت براي راهنمايي کشاورزان، توليد کنندگان ، فروشندگان و مصرف کنندگان 5 نکته تعريف کرده که شامل موارد زير است: 1. تميز نگه داشتن 2. جدا نگه داشتن مواد غذايي خام از مواد غذايي پخته 3. پختن کامل مواد غذايي 4. پختن غذا با درجه حرارت مناسب 5. استفاده از آب و مواد غذايي سالم

294918.mp3 کميته پيش بيني فعاليت هاي هفته سلامت در مرکز بهداشت شمال غرب تهران برگزار شد.


اولين کميته پيش بيني فعاليت هاي هفته سلامت چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393 با حضور دکتر صاحب زاده معاون مرکز و مسئول واحد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت و کارشناس مسئولان واحدهاي ستادي در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شمال غرب تهران برگزار گرديد.



در ابتداي اين جلسه دکتر صاحب زاده گفت: با توجه به اينکه از معاونت بهداشتي تا کنون دستوري مبني بر نحوه و زمان انجام فعاليتهاي مربوط به اين هفته نرسيده است، ما مي خواهيم براي اجراي بهتر وپربارترفعاليت هاي مربوط به اين هفته خود را آماده کرده و از ايده هاي به روز و نو جهت تحقق اهداف نهايي اين برنامه که همانا حفظ، تامين و ارتقا سطح سلامت آحاد جامعه است، استفاده کنيم.



وي افزود: شعار سازمان جهاني بهداشت در سال 2015 " بهبود ايمني مواد غذايي از مزرعه تا بشقاب هميشه و همه جا " است و اظهار داشتند: از آنجايي که ايمني غذايي يک مسئوليت مشترک است سازمان جهاني بهداشت براي راهنمايي کشاورزان، توليد کنندگان ، فروشندگان و مصرف کنندگان 5 نکته تعريف کرده که شامل موارد زير است:



1.       تميز نگه داشتن



2.       جدا نگه داشتن مواد غذايي خام از مواد غذايي پخته



3.      پختن کامل مواد غذايي



4.      پختن غذا با درجه حرارت مناسب



5.      استفاده از آب و مواد غذايي سالم



وي همچنين گفت: توليد، توزيع و مصرف مواد غذايي، تغيير در محيط زيست، ظهور عوامل بيماريزاي جديد، مقاومت ضد ميکروبي، همه اينها سيستم ايمني مواد غذايي را به چالش کشيده اند. از طرفي افزايش سفر وتجارت هم، احتمال شيوع آلودگي ها را افزايش داده است.



وي افزود: براي انسان تغذيه و انتخاب غذا بيش از هر موجود زنده اي اهميت پيدا مي کند ، چرا که تغذيه صحيح پديده رشد را براي او فراهم مي سازد و موجب سلامت جسم و روان او خواهد شد.

تغذيه اي که بر اساس اصول علمي و با در نظر گرفتن کليه نيازهاي بدن تنظيم شده باشد موجب تامين سلامت انسان مي شود و در صورتي که به غير از اين عمل شود موجب اختلال در عملکرد کل سيستمهاي بدن شده و باعث از دست رفتن قواي جسمي و رواني در انسان خواهد شد .



در ادامه آقاي عسگري مسئول حراست اين مرکز ضمن اشاره به قابليت ها و محدوديتهاي مرکز بهداشت شمال غرب تهران، استفاده از پتانسيل هاي موجود در بخش درون بخش و برون بخش جهت اجراي هر چه بهتر برنامه هاي مربوط به اين هفته را مور تاکيد قرار داده و ابراز اميدواري کرد که از قابليت هاي موجود نهايت استفاده را خواهيم برد.



در ادامه همکاران شرکت کننده در اين جلسه پيشنهاداتي بسيار سازنده و در خور توجه جهت اجراي موثر اين برنامه و در نهايت رسيدن به هدف کلي با عنوان اتخاذ رفتارهاي داوطلبانه بهداشتي در زمينه بهبود ايمني تغذيه اي در همه اقشار جامعه و با مشارکت همگاني، ارائه دادند.



در پايان دکتر صاحب زاده ضمن تشکر از حضور و مشارکت کليه همکاران، جلسه بعدي را اولين فرصت پس از اعلام برنامه هاي هفته سلامت اعلام نمودند.


  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 294918
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings