مرکز بهداشت شمال غرب 2 دانشگاه علوم پزشکی ایران
برگزاری جلسه آموزشی اهمیت مصرف نمک یددار درکارگاه صنعتی مواد غذایی نان سحر تحت پوشش مرکز بهداشت شمالغرب ۲ مورخ 31 خرداماه 1405
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شمالغرب ۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران، در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید، جلسه آموزشی با موضوع «اهمیت مصرف نمک یددار در صنایع غذایی تحت پوشش» روز ۳۱ خردادماه ۱۴۰۵ با همکاری واحدهای بهداشت حرفهای و بهبود تغذیه با هماهنگی مهندس زارعی برگزار شد.
این برنامه آموزشی با پیگیری و مشارکت سرکار خانم جنیدی، کارشناس واحد بهداشت حرفهای و سرکار خانم علیان، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شمالغرب ۲ برگزار شد و با هدف افزایش آگاهی مسئولان و شاغلان صنایع غذایی نسبت به اهمیت استفاده از نمک یددار تصفیهشده در فرآیند تولید مواد غذایی و نقش آن در تأمین سلامت مصرفکنندگان انجام گرفت. در این نشست، ضمن تشریح نقش ید در حفظ سلامت، رشد و تکامل جسمی و ذهنی، عوارض ناشی از کمبود ید و اهمیت استفاده از نمک یددار تصفیهشده در صنایع غذایی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین الزامات بهداشتی مربوط به نگهداری، مصرف و کنترل کیفیت نمک یددار و نقش صنایع غذایی در حفظ دستاوردهای برنامه ملی کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید تشریح شد.
کارشناسان حاضر در جلسه بر اهمیت رعایت استانداردهای بهداشتی در استفاده از نمک یددار و ضرورت ارتقای آگاهی شاغلان صنایع غذایی در این زمینه تأکید کردند. همچنین راهکارهای مؤثر در جهت بهبود کیفیت اجرای برنامههای مرتبط با پیشگیری از کمبود ید و ارتقای سلامت مصرفکنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
برگزاری این جلسه آموزشی زمینه افزایش آگاهی شرکتکنندگان نسبت به اهمیت مصرف نمک یددار، ارتقای دانش بهداشتی شاغلان صنایع غذایی و تقویت همکاری بینبخشی در اجرای برنامههای پیشگیرانه را فراهم کرد.
گفتنی است مرکز بهداشت شمالغرب ۲ با اجرای مستمر برنامههای آموزشی و نظارتی در حوزه بهداشت حرفهای و تغذیه، در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریهای مرتبط با عوامل تغذیهای اقدام میکند.
کامنت