مرکز بهداشت شمال غرب 2 دانشگاه علوم پزشکی ایران
جلسه آموزشی «اصول و کاربردهای طب ایرانی» ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت مرکز بهداشت شمال غرب2 در سالن جلسات این مرکز 31 خردادماه 1405 توسط واحد گسترش برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شمالغرب ۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسه آموزشی «اصول و کاربردهای طب ایرانی» با هدف ارتقای دانش تخصصی پزشکان و آشنایی بیشتر آنان با دستورالعملها و فرآیندهای اجرایی طب ایرانی درسالن جلسات این مرکز برگزار شد. این جلسه با حضور خانم غیاثیان، کارشناس واحد گسترش طب ایرانی و با تدریس خانم دکتر منصوریان برگزار شد. در این نشست آموزشی، مباحثی از جمله اصول و مبانی طب ایرانی، دستورالعملهای اجرایی، فرآیند ارجاع بیماران و نحوه ارائه خدمات در چارچوب برنامههای ابلاغی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه، موضوع ادغام خدمات طب ایرانی با پزشکی رایج و نقش آن در ارتقای کیفیت خدمات سلامت مورد بحث قرار گرفت و شرکتکنندگان با ظرفیتها و الزامات این رویکرد در ارائه مراقبتهای سلامت آشنا شدند.
در این دوره آموزشی همچنین بر اهمیت آشنایی پزشکان با فرآیندهای ارجاع بیماران، رعایت دستورالعملهای ابلاغی و بهرهگیری از ظرفیتهای طب ایرانی در کنار پزشکی نوین تأکید شد.
برگزاری این نشست در راستای توانمندسازی کادر درمان، ارتقای هماهنگی در ارائه خدمات سلامت و افزایش آگاهی پزشکان نسبت به برنامههای گسترش طب ایرانی انجام شد و زمینه تبادل تجربیات و پاسخگویی به پرسشهای تخصصی شرکتکنندگان را فراهم کرد.
گفتنی است برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای کارکنان حوزه سلامت با هدف ارتقای کیفیت خدمات و بهروزرسانی دانش علمی، بهصورت مستمر در مرکز بهداشت شمالغرب ۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال اجرا است.
کامنت